Atentie! Google schimbă regulile

Dacă ești blogger și-ți place să testezi produse pentru a face un review, din luna mai, după update-ul Google, nu o să mai poți să pui link direct către produsul respectiv, ori companie fără să folosești atributul „no-follow”.

Pe 11 martie, Google a scris pe blogul său oficial, câteva reguli de bună practică în ceea ce privește produsele primite gratuit din partea companiilor.

În sensul că dacă înainte primeai produse gratuite, în teste ori cadouri, astfel încât să scrii despre ele într-un articol, punând link-uri care pasau Page Rank către compania respectivă, din luna mai nu o să mai meargă. Chiar spune că se va trece la penalizarea manuală a blogurilor care încalcă aceste reguli de bună practică

Cele 3 noi reguli stabilite de Google

Cu toate că fac parte din strategia de marketing online a companiilor, bloggerii ar trebui să rețină 3 recomandări stabilite de Google și anume:

Folosește tag-ul nofollow atunci când trebuie

Link-urile care transmit mai departe PageRank în schimbul unor bunuri ori servicii sunt împotriva politicii Google. Deseori, companiile/agențiile obligă bloggeri să pună un link către:

  1. site-ul companiei
  2. contul/conturile de social media al companiei
  3. pagina unui magazin online ce comercializează acel produs/serviciu
  4. o pagină de review a produsului respectiv
  5. aplicația mobilă din magazinul de aplicații (iOS/Android/Windows) al companiei

Trebuie folosit de acum înainte tag-ul nofollow în toate link-urile pe care le vei pune în articol, pentru că ele nu sunt puse acolo în mod natural, organic (Google motivează printr-un exemplu: link-urile nu ar fi existat în acel articol, dacă nu ar fi fost acele produse în schimbul lor).

Dacă scrii un review, trebuie să menționezi natura relației cu respectivul brand

Google recomandă ca orice articol de tip review (articol scris în schimbul produselor primite) trebuie să conțină un mesaj de atenționare, de dezvăluire a relației cu brand-ul respectiv. În acest mod, Google încurajează vizitatorii să înțeleagă care review este sponsorizat de o companie și care nu.

Este un fel de triere. Cel mai bun loc pentru această atenționare este imediat la începutul articolului, în cazul în care utilizatorul nu citește tot articolul până la capăt.

Crează conținut unic, convingător

Google îți recomandă să devii sursa la care mulți merg pentru informare. Printr-un conținut unic, convingător poți ajunge în acest stadiu, în care vizitatorii să se întoarcă și să creezi în jurul blogului tău o comunitate fidelă.

Cel puțin, lucrul ăsta o văd ca o creștere organică. Și e bine acest lucru.

Ce se întâmplă cu marketing-ul afiliat?

Google schimbă regulile
Google schimbă regulile

Aceasta ar fi întrebarea la care încerc să răspund. Oare link-urile generate prin Profitshare ori 2Parale sau oricare altă rețea de afiliere, contravine politicii Google?

Răspunsul ar fi că nu afectează cu nimic link-urile către Profitshare/2Parale/Alte rețele de afiliere. Pentru că PageRank-ul nu este pasabil prin astfel de link-uri. Ele își pierd „valoarea” în momentul în care se face redirecționarea.

Dacă era direct link-ul, gen www.brandsponsor.ro/produs/xyz.php?reff=codul_tau_de_afiliat atunci, mă gândesc (este doar o opinie personală) că ar putea exista probleme. În acest caz, se impune folosirea tag-ului nofollow.

Dacă acest articol îți este util, nu uita să-l distribui pe rețelele sociale

14 Thoughts to “Ești blogger? Din luna mai, Google nu-ți mai permite să faci asta!”

    1. E, nici chiar Guie Moogle. E prea tăios. Sunt împărțit aici. Pe de-o parte zic că este un lucru bun, pentru că ne forțează, de fapt mă forțează (ca să vorbesc în dreptul meu) să fiu mai bun, pe de altă parte, taie macaroana la mulți alții care vindeau link-uri. Să vedem, căci mai este până în mai.

    1. Să fim serioși, nu cred că vor fi afectați. Chiar despre asta vorbim, despre o triere a bloggerilor. Dacă până acum agențiile primeau bloggeri nu prea cunoscuți pentru că aveau o poziționare bună în Google, de data asta, se vor uita mai atent spre cei care livrează rezultate.

      Deci vorbim de o mai bună clasificare a bloggerilor, cei care livrează și cei care se mândresc că se au bine cu tata Google, dar zero rezultate (lead-uri, vânzări etc.)

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.