Facebook EdgeRank
Orice blogger face ceea ce și eu fac. Unii A-Lister o fac! Cu toții aproape o facem, nu mai este un secret de mult faptul că, postăm pe facebook ceea ce scriem pe bloguri pentru a încerca să atragem trafic pe blog.
Ce este algoritmul EdgeRankEi bine, ca și în cazul Google, există un algoritm care decide la cine să apară în newsfeed articolul tău și când. În funcție de acest algoritm numit EdgeRank, articolul tău poate fi vizualizat de mai mulți cititori. Dar hai să explic mai întâi ce înseamnă EdgeRank.
Ce este EdgeRank?
EdgeRank este algoritmul folosit de Facebook pentru a determina unde și ce articole apar în newsfeed-ul individual al utilizatorilor. Sunt trei variabile ce compun acest algoritm, voi folosi termenii din engleză:
Affinity( afinitate ), Weight ( greutate ) și Time Decay ( trecerea timpului )
Ce este Affinity?
Affinity măsoară relația dintre userul care vede articolul și cel care a creat ( postat ) articolul. Cu cât relația este mai apropiată, cu atât scorul este mai mare. În acest fel, newsfeed-ul tău va prioritiza articolele provenite de la fratele tău, față de un necunoscut pe care l-ai adăugat acum câțiva ani.
Pentru a demonstra affinity luăm următorul exemplu: userul A interacționează deseori cu userul B dar nu interacționează cu userul C, asta înseamnă că articolele userul B vor apărea în newsfeed-ul userului A, dar nu în newsfeed-ul user-ului C.
Ce înseamnă Weight?
Diferite tipuri de postări au diferite greutăți. Cu cât greutatea (valoarea) este mai mare, cu atât scorul este mai mare. În ordine sunt:
– poze/video
– link-uri
– statusuri simple text
Ce este Time Decay?
Cu cât un post este mai vechi cu atât îți pierde valoarea! De aceea este important să postezi mai des!
Mai departe puteți citi aici.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-103532497-3299-67dfc6f8f0b8b' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=13.8.1#blog_id=103532497&post_id=3299&origin=damianirimescu.ro&obj_id=103532497-3299-67dfc6f8f0b8b&n=1' data-name='like-post-frame-103532497-3299-67dfc6f8f0b8b' data-title='Apreciază sau republică'><h3 class="sd-title">Apreciază:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Apreciază</span></span> <span class="loading">Încarc...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
Am citit azi pe timesnewroman ca lumea se imparte in 2 categorii: cei care fac SEO si cei care nu recunosc ca fac SEO
Mai sunt și cei care scriu de plăcere!