Scroogled!
În cazul în care nu știați, Google are un site de căutare pentru shopping, intitulat Google Shopping. Ceea ce nu știați este că din data de 31 mai 2012, rezultatele căutării voastre sunt de fapt, reclame plătite. Chiar dacă apare ca și cum ar fi rezultate afișate după relevanță, în fapt, toate afișările sunt plătite. Deci nu ți se afișează, neapărat după relevanță, ci după cât de bine a plătit compania X pentru a-ți afișa ție reclama.
Iar pentru a se folosi de această chestie și de a încerca să agațe cât mai mulți clienți de partea sa, Microsoft a lansat Scroogled.com. Iată ce zic:
In the beginning, Google preached, „Don’t be evil”—but that changed on May 31, 2012. That’s when Google Shopping announced a new initiative. Simply put, all of their shopping results are now paid ads.
In their under-the-radar announcement, Google admits they’ve now built „a purely commercial model” that delivers listings ranked by „bid price.” Google Shopping is nothing more than a list of targeted ads that unsuspecting customers assume are search results. They call these „Product Listing Ads” a „truly great search.”We say that when you limit choices and rank them by payment, consumers get Scroogled. For an honest search result, try Bing.
Don’t get Scroogled this holiday season.