Craiova Business Day 2013
Craiova Business Day 2013 Ediția a 11

Am avut ocazia de a participa, invitat fiind de Marius, la Craiova Business Day. Pe lângă faptul că inițial am fost destul de sceptic la un asemenea eveniment (în Craiova multe se spun, dar puține ajung la realitate), am vrut să văd noul sediu al Facultății de Drept și Administrație Craiova. Este un sediu imens, gândit în stil european și din clipa în care am intrat, m-a făcut să mă simt mândru de blazonul de oltean și că locuiesc în Craiova. Arhitectura, sălile de curs, sala Aula, holul sunt din punctul meu de vedere de bun augur și în al doilea rând, vor face viitoarele generații să gândească la un alt nivel, sper eu, european.

Am intrat la prima conferință, miercuri 3 iulie, intitulată „Viziune și Anduranță”. unde speakerii au fost:

  • Dan Claudiu Dănișor – Rector Universitatea din Craiova
  • Mirela Dima – CEO CEZ Vânzare
  • Gabriel Cătălin Vlăduț – Director SC IPA SA CIFATT Craiova
  • Alin Cristian Isac – Senior Director OPN-SiteTalk
  • Alin Gherman – Director Comercial DPD
  • Cristian Dobre – Președinte Polystart-Civitas Group
  • Constantin Popeci – Popeci Utilaj Greu
  • Mircea Munteanu – Elastoffice
  • Nicolae Marcu – Director General MedLife

Moderatori au fost Mihaela Tatu, Călin Iepure și Laszlo Pacso.

Despre această conferință am reținut că, pentru a începe un business trebuie să ai o viziune și să dai dovadă de anduranță și răbdare. Mai mult am aflat că într-un business ideea valorează doar 1%, restul de 99% înseamnă implementare, execuție, sisteme și valori. Un business pe care îl începi are viziunea pe care tu o ai, adoptă sistemul de valori propriu, de aceea este necesar un proces de introspecție, pentru a afla ce valori ai tu.

A doua conferință de miercuri s-a intitulat „Flexibilitate și Anduranță”. Cei care au vorbit au fost:

  • Dacian Palladi – Owner Palladi Dacian Consultanță în Afaceri
  • Felix Daniliuc – Director General Raiffeisen Leasing IFN
  • Dan Berinde – Regional Director for Eastern Europe LIM
  • Răzvan Tudor – Owner Traducembine
  • Gabriel Radu – Consultant TMI România
  • Marius Ștefan – General Manager Autonom Rent a Car
  • Bogdan Comănescu – Director General Accelera
  • Marius Ghenea – Business Angel

Am învățat că avem nevoie de adaptabilitate la condițiile de piață și să ieșim din piața în care activăm, cea veche. Trebuie să avem flexibilitate în tot ceea ce ține de business-ul nostru, simplitate pentru că pentru a atinge acel nivel de simplitate investești ore, zile, luni și ani. Simplitatea este cea mai complexă formă de atins pentru orice business. Dar în momentul atingerii ei, clienții tăi vor realiza asta și se vor „îndrăgosti” de brandul tău.

Încă lucru foarte important pe care l-am învățat a fost să tac din gură, atunci când trebuie! Viața reprezintă 10% din ce ni se întâmplă și 90% cum reacționăm. Am aflat ce înseamnă graficul Kubler – Rose și procesele prin care trecem în anumite  situații și circumstanțe confort – negare – furie – negociere – depresie – acceptare – încercare – performanță – confort pentru că există iluzia siguranței dată de creierul nostru, iluzia adevărului că ceea ce știm noi este adevărat și iluzia asemănării că cei care sunt ca noi știu soluția (fals, pentru că nu trebuie căutată soluția de la cei care seamănă cu noi).

Am aflat și procentul de adevăr pe care eu îl știu despre această lume și evident formula de calcul. Te invit să calculezi procentul de adevăr pe care îl cunoști introducând doar vârsta ta mai în jos. Eu știu doar 4.46% adevăr.

Am aflat că „Diferit = Bun” dar totodată că a fi „Bun = Diferit” față de competitori. Oportunitatea este alcătuită de fapt din educație, networking și experiență. Acestea trei conduc către Oportunitate.

Dar lucrul cel mai important l-am aflat de la Marius Ghenea „Valorea ideii este direct proporțională cu aplicabilitatea ei”.

Am avut ocazia de a participa la câte două workshop-uri pe zi la Craiova Business Day. Primul la care am participat a fost „Folosirea mediului online pentru succesul afacerii tale” un workshop unde Lucian Prejbeanu, Călin Iepure, Mircea Munteanu și Florin Rosoga au vorbit despre mediul online. Aici nu am putut să nu rețin părerile tuturor din sală „când nimic nu merge, folosește pisici!”

Al doilea workshop s-a intitulat „Strategii de marketing și promovare în social media” unde Adrian Niculescu, Alin Cristian Isac, Ciprian Stavar și Alexandru Negrea au vorbit despre strategiile de marketing ca Facebook, Google Adwords. Aici am aflat că durata de viață a unui articol în News Feed-ul unui utilizator de Facebook este de 30 de minute. Am aflat și o adresă pe care mulți nu cred că o știu: http://www.facebook.com/ads/adboard.

Ziua de joi 4 iulie a adus cu ea ultima parte a Craiova Business Day. Conferința cu care s-a deschis a doua zi s-a numit „Leadership și excelență” în cadrul căreia au vorbit:

  • Florin Câmpeanu – Director General Rentrop&Straton
  • Dragoș Popescu – Managing Partner Diagma
  • Octavian Pantis – Managing Director TMI România
  • Eusebiu Burcaș – Fondator Burcash – program independent de educație financiară
  • Sorina Bradea – Senior Consultant RoMarketing
  • Voicu Oprean – CEO AROBS
  • Mihai Stănescu – Managing Partner RoCoach
  • Petruș Stuparu – Consultant Trend Consult Group
  • Diana Vitan – Owner Vitan & Associates
  • Mircea Baciu – Area Manager Cluj AON

Aici am învățat foarte multe despre ce înseamnă un lider. Un lider trebuie să aibe obiective personale, gândire de perspectivă și dorințe ascunse. Motivația este responsabilitatea personală, se dezvoltă prin iubire și confirmare, are un simț al respectului de sine, este influențată de atenție și grijă și este susținută de credință. Un filmuleț foarte motivațional este cel al unui pastor baptist Joel Osteen intitulat „#IDeclare”.

Am mai învățat că un lider stabilește o viziune clară, comunică viziunea, pregătește pe alții pentru a urma viziunea și aliniază interesele celor din jur la viziunea respectivă.

Cea mai importantă întrebare pentru cei ce vor să devină lideri este următoarea: „Eu m-aș urma?”. Întrebarea asta trebuie pusă înainte de orice pentru că face parte din self-leadership, puterea lui 1. Aici tu îți stabilești o viziune clară, îți detaliezi viziunea, te pregătești pentru a urma viziunea și îți alini interesele cu obiectivele, te auto-motivezi. Viziunea fără acțiune este doar halucinație.

Despre succes am aflat că este aplicarea unor informații obișnuite într-o manieră neobișnuită.

Excelența se transformă din „interesul meu” către „cu ce te pot ajuta?”.

A doua conferință din 4 iulie s-a numit „Atitudine și Performanță”, iar cei care au vorbit despre asta au fost:

  • Sergiu Neguț – Parner Wanted Transformation
  • Dragoș Anastasiu – Owner Eurolines Romania
  • Andreea Suciu – Senior Associate Noerr
  • Andy Szekely – Managing Partner Grupul de firme AS
  • Bogdan Olteanu – Viceguvernator Banca Națională a României
  • Sorin Găvănescu – General Manager IT Six Global Services
  • Adrian Florea – Managing Partner Trend Consult Group
  • Codruț Nicolau – Director Strategie Retail UniCredit Țiriac Bank

Aici am aflat că atitudinea înseamnă gândire pozitivă, etică ireproșabilă, dorința de a reuși, pasiune, corectitudine față de tine însuși și față de cei din jurul tău, capacitatea de a însuși critica în mod pozitiv, prezența executivă, a fi un bun profesionist și disciplină. Atitudinea este molipsitoare și de aici se poate creea cultura organizațională.

Performanța înseamnă repetizarea succesului și permanentizarea lui. Adversarul cel mai dificil ești chiar tu însuți, pentru că bun nu înseamnă a fi excelent. De aceea cum te vezi tu pe tine? Crezi că ești bun în ceea ce faci? Renunță în a fi doar bun, trebuie să devii excelent! Este important să pui oameni cheie în poziții cheie.

Am participat de asemenea și la două workshop-uri desfășurate joi 4 iulie. Primul a fost „Inovația în afaceri. Cum să te diferențiezi prin creativitate.” Aici Gabriel Cătălin Vlăduț, Dragoș Anastasiu și Andy Szekely au vorbit despre diferența dintre creativitate și inovare. Într-adevăr a inova pornește de la creativitate, dar creativitatea fără obiectiv este doar o risipă de timp, resurse și energie.

Al doilea workshop pentru mine a reprezentat o risipă de timp. A fost un eșec din punctul meu de vedere și o greșeală pe care am făcut-o. Aș fi putut alege cu totul alt workshop, dar cuvântul „fonduri” m-a împuns să aleg acest workshop. Așteptările mele au fost poate diferite față de ceea ce acest workshop ar fi vrut să fie. El s-a numit „Folosirea fondurilor nerambursabile în dezvoltarea afacerii tale. Mit și realitate”. Andreea Suciu, Daniel Coșniță și Gabriel Cătălin Vlăduț au vorbit în cifre, statistici și estimări. Poate că au considerat că în sală se află doar cei care au accesat fonduri nu și cei care nu știu cu ce se mănâncă. Dar cum sunt un optimist convins, nu am plecat fără să aflu poate, cel mai important lucru și anume că fondurile europene pentru IMM este de acum încolo o ușă închisă.

De asemenea poate cel mai important lucru pe care l-a zis cineva este că „fondurile europene sunt doar pentru cei care au bani”. Iar acești bani europeni în România nu s-au folosit așa cum trebuie și anume iau bani ca să investesc pentru a scoate alți bani, ci s-au luat bani pentru folosirea în scop personal. Din cauza asta, noi ceilalți, plătim prețul.

Per total Craiova Business Days a fost un eveniment marcant în viața mea, unde după cum puteți observa am reținut destul de multe lucruri (și multe altele ce nu pot să le scriu în acest articol, pentru că ar însemna să scriu un roman). Sper că informațiile pe care le-am scris aici, cât mai la obiect vă pot ajuta, așa cum m-au ajutat și pe mine.

Poze din păcate nu am făcut pentru că nu am avut aparatul foto la mine, uitând să pun bateriile la încărcat.

Sper că v-au fost de folos informațiile scrise în acest articol destul de lung. Vă mulțumesc că ați avut răbdarea de a citi până la capăt totul.

3 Thoughts to “Craiova Business Day – perspectiva unui spectator”

  1. Am urmarit si eu online ce-am reusit sa vad. Chiar si asa mi s-a parut interesant evenimentul, dar cred ca pentru cei care ati fost acolo a fost de 10 ori mai intens. Spor!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.