Subiectivă sau predicativă?
A fost Capacitatea Evaluarea Națională și în timp ce eram prin Câmpina, mătușa mea o profesoară de limba română dădea de pământ cu Ministerul Educației. Acum nu știu din ce cauză, predicativa a devenit posibilă în același timp cu subiectiva, dar din mintea mea creață, aș putea înțelege acest lucru doar dacă aș privii dintr-un unghi de fizician. Adică, în fizica cuantică, din câte îmi aduc aminte, un obiect poate să aibă două proprietăți contradictorii. Cel mai bun exemplu este acela a pisicii moarte dar și vie în același timp.
Oare este acesta un semn al inteligenții crescute în rândul Ministerului Educației? Și-or fi dat seama oamenii că e mai bine de pe acum, să le exemplifice unor puștani de 13-14 ani cum e treaba cu fizica cuantica. Cam greu de crezut nu? Părerea mea, a fost că, s-a vrut ca acești puști să dea cu capul de un sistem infect, unde se pot întâmpla foarte multe rahat-uri provenite dintr-un anus generos. Asta îmi aduce aminte de o întâmplare avută prin liceu. Am fost la o olimpiadă la info, cu prezentare de programe software. Eram sigur că, programul pe care eu l-am făcut, va câștiga. Ei bine, stând pe hol, observ o doamnă că trece cu niște hârtii care îi cad pe jos.
Fiind băiat cu bucă, m-am aplecat să le culeg și nu am putut să nu observ că eu eram pe primul loc. Eram cel mai bucuros. Asta până când am aflat că, nu am câștigat ci un participant, care nici măcar nu a avut bună-voința să fie prezent. Ce să mai zici după această întâmplare? Nimic. De aceea vă las să citiți e-mail-ul unei eleve deranjată de nota primită și să-mi spuneți ce părere aveți despre examenele din România?
„Buna ziua !
Chiar dacă sunt aproape sigură că acest e-mail nu va fi citit , eu totuși vreau să va informez despre niște lucruri legate de Evaluare Natională. Eu am terminat ca șefă de promoție cu media pe cei 4 ani ai gimnaziului 10, la Evaluarea Natională am luat 10, la matematică și 9.4 la română.
Am acceptat pana la urma ideea schimbarii baremului si, asa, eu, care chiar am invatat si am ales varianta c (subiectiva ), am luat 9.4, in timp ce un alt coleg a luat 10 si el a ales varianta predicativa. Ba mai mult, un alt coleg, care abia avea media 7 a luat 9.7 si o colega a luat 9.9 si in vorbirea curenta face si dezacorduri.
Fiind nemultumita de nota am facut contestatie. Am aflat ca lucrarea mea e de cel putin 9.8, dar, cum nu este o diferenta de 0.5, am ramas cu aceeasi nota la o teza mult mai buna, deoarece niste ,, profesori „(asa-zisi) nu au avut competenta sa corecteze de prima data bine si sa-mi puna nota meritata, adica macar 9.8. Nu ati putut sa faceti niste subiecte care sa nu lase loc de interpretare si ati mai pus si niste profesori incompetenti sa le corecteze , profesori care poate doar au vrut sa para incompetenti, fiind influentati de o atentie, ca doar asa e in Romania.
In loc sa incurajati copiii buni , olimpici (am peste 50 diplome la olimpiade si concursuri ), ajutandu-i cu cele 0.1 puncte care ar modifica nota , incurajati nedreptatea prin coruptia si incompetenta de care dau dovada unii „profesori”.
Va multumesc in cazul in care veti citi acest e-mail , daca nu, inseamna ca nu va intereseaza deloc aceasta tara!!!”
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-103532497-2981-678e3e19b0420' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=13.8.1#blog_id=103532497&post_id=2981&origin=damianirimescu.ro&obj_id=103532497-2981-678e3e19b0420&n=1' data-name='like-post-frame-103532497-2981-678e3e19b0420' data-title='Apreciază sau republică'><h3 class="sd-title">Apreciază:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Apreciază</span></span> <span class="loading">Încarc...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>