Cele mai eficiente grupuri pe Facebook, pentru promovarea articolelor!
Am vrut să știu care sunt cele mai bune grupuri pe Facebook pentru a-mi promova articolele și evident, ca să atrag trafic. Și nu m-am avântat, momentan, la grupurile dedicate bloggerilor pe Facebook așa cum a făcut Radu, ci la acele grupuri regionale din Craiova și doar un grup dedicat bloggerilor. Am scris despre câteva evenimente săptămâna trecută și am gândit că este un articol ce promovează evenimente locale și se merită ca oamenii din Craiova să afle despre ele.
Am postat doar în câteva grupuri ce am zis eu că sunt dedicate oamenilor din Craiova și anume:
- Condica Blogosferei – 2 864 de membrii
- Craiova – 2 965 de membrii
- Craiova City – 12 099 de membrii
- Craiova Cetatea Băniei – 6 324 de membrii
- Evenimente Craiova – 10 679 de membrii
- Teatrul Național – 4 785 de membrii
Pentru a putea distinge clar de pe grup a venit fiecare click, am folosit acest tool de la Google unde pot să setez utm_source și utm_keyword.
Iar link-urile folosite și prescurtate cu goo.gl au arătat în felul următor:
- http://damianirimescu.ro/evenimente/sambata-culturala-craiova/?utm_source=facebook&utm_medium=fb_group&utm_term=condica_blogosferei&utm_campaign=fb_group_condica_blogosferei - http://damianirimescu.ro/evenimente/sambata-culturala-craiova/?utm_source=facebook&utm_medium=fb_group&utm_term=craiova&utm_campaign=fb_group_craiova - http://damianirimescu.ro/evenimente/sambata-culturala-craiova/?utm_source=facebook&utm_medium=fb_group&utm_term=craiova_city&utm_campaign=fb_group_craiova_city - http://damianirimescu.ro/evenimente/sambata-culturala-craiova/?utm_source=facebook&utm_medium=fb_group&utm_term=craiova_cetatea_baniei&utm_campaign=fb_group_craiova_cetatea_baniei - http://damianirimescu.ro/evenimente/sambata-culturala-craiova/?utm_source=facebook&utm_medium=fb_group&utm_term=evenimente_craiova&utm_campaign=fb_group_evenimente_craiova - http://damianirimescu.ro/evenimente/sambata-culturala-craiova/?utm_source=facebook&utm_medium=fb_group&utm_term=teatrul_national&utm_campaign=fb_group_teatrul_national
Rezultatele au fost infime. Mici și sub așteptările mele. Dar statistic vorbind, clasamentul, conform Google Analytics a fost:
- Teatrul Național cu 10 vizite
- Craiova cu 5 vizite
- Condica Blogosferei 2 vizite
- Craiova Cetatea Băniei 2 vizite
- restul 0 vizite
Conform goo.gl, serviciul Google de prescurtare, clasamentul a fost:
- Teatrul Național cu 10 vizite
- Craiova cu 6 vizite
- Condica Blogosferei cu 3 vizite
- Craiova Cetatea Băniei cu 2 vizite
- restul 0 vizite
Pe scurt, se merită? Nu știu ce să zic, titlul pe care l-am folosit a fost următorul: „Tu la care eveniment vei participa? #Craiova #SâmbătaCulturală#Evenimente”. Am încercat să fie un titlu cât mai ok. În fiecare grup am folosit altă imagine. Dar titlul a fost asemănător.
Trebuie să fiu de acord, grupurile pot fi folosite doar pentru a crește artificial numărul de share-uri. Dar întrebarea mea este, nu toți bloggeri au legătură cu agențiile. Sunt bloggeri mici, care spamează la greu pe Facebook punându-și un articol pentru a se promova. Aș vrea să-i întreb, ce relevanță au grupurile astea pentru ei? Și nu spun că nu sunt benefice, poate că la unii merg, poate că la alții nu, dar cum am putea să ne folosim mai bine de aceste grupuri?
Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-103532497-5937-66e2e36b9f766' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=13.8#blog_id=103532497&post_id=5937&origin=damianirimescu.ro&obj_id=103532497-5937-66e2e36b9f766&n=1' data-name='like-post-frame-103532497-5937-66e2e36b9f766' data-title='Apreciază sau republică'><h3 class="sd-title">Apreciază:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Apreciază</span></span> <span class="loading">Încarc...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>