După P&G și Havas Group pune presiune pe Google
Am stat pe gânduri dacă să scriu această știre sau nu, dar cred că în contextul actual al României, se merită ca lumea să afle ce fac „ăia mari” pe afară și cum poate influența deciziile advertiseri-lor de a plasa publicitate pe canalele TV mai ales la cele care practică manipularea și minciuna.
Dacă te întrebi cine sunt „P&G” și „Havas Group”, lasă-mă să-ți spun pe scurt despre ei. Sunt jucători foarte mari la nivel global, pe piața de advertising (publicitate). Recent cei de la Havas Group au luat decizia să pună hold pe toate campaniile clienților săi pe toate platformele Google.
Motivul? Anumite spot-uri video apăreau la unele canele și video-uri ce încurajau terorismul. Acest lucru le-a displăcut enorm, pentru că nu și-au dorit asocierea imaginii brand-urilor din portofoliu cu promovarea terorismului. O mișcare inteligentă, o presiune la adresa Google pentru a-și rafina algoritmi.
Ori această mișcare se poate adapta și la ceea ce fac brandurile din România atunci când plasează reclame în spații publicitare la anumite televiziuni cunoscute pentru manipularea și dezinformarea acestora.
Și în plus, întrebarea care exista în online (pe Facebook, bloguri), era următoarea: acest fel de presiune, are efect?
Boicotarea brandurilor în vederea schimbării atitudinii morale, a fost un gest extrem sau cu efect? Dacă jucătorii mari, internaționali, reacționează față de modul Google de plasare a reclamei pe anumite canale, care din punct de vedere moral, sunt total opuse politicii lor, oare dacă agențiile de publicitate împreună cu clienții lor, nu pot să ia în considerare și acest fel de presiune, pentru a obliga un jurnalism, just, sincer, independent și corect?
Totuși, de undeva trebuie să înceapă. Pervertirea jurnalismului are efecte dezastruoase pe termen mediu și lung. Iar dacă ei, acești jucători pe piață, nu gândesc la un fel de presiune, cum putem noi, oamenii indignați să luăm atitudine și să impunem o conduită morală adecvată și corectă? Intrăm oare în îngrădirea libertății de exprimare?
Rămân totuși cu speranța că în cel mai scurt timp, cumva, cineva să ia o atitudine, iar restul să-i urmeze.
Întrebarea e, cine?
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-103532497-12173-678e3f51c920b' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=13.8.1#blog_id=103532497&post_id=12173&origin=damianirimescu.ro&obj_id=103532497-12173-678e3f51c920b&n=1' data-name='like-post-frame-103532497-12173-678e3f51c920b' data-title='Apreciază sau republică'><h3 class="sd-title">Apreciază:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Apreciază</span></span> <span class="loading">Încarc...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>