Specialist AdWords. Necesitate sau nu?
Am pornit de la un status postat pe Facebook de către Dragoș Schiopu.
Recomandarea mea a fost că în banii aceștia, decât să facă o campanie pe niște bloguri de 200 – 400 de unici pe zi sau o campanie pe site-urile de profil cu concurs pe blog, i-am zis că ar avea mai multe rezultate făcând o campanie AdWords (fie ea prin Search, Display, Mobile sau Youtube, sau toate la un loc). Apoi am sărit la nevoia de a apela la un specialist, la o persoană certificată AdWords care să se ocupe de tine. Asta introdusă de Bogdan.
A face AdWords nu e tot una cu a face blogging (deși și aici am dubii că toți știu ce înseamnă asta). Un „average Joe” aruncă niște cuvinte cheie, face o oarecare targetare și pune un bid și gata campania. Un specialist te ascultă, se interesează de profilul business-ului tău, caută să-ți găsească configurația corectă ca mesajul tău, reclama ta să ajungă acolo unde trebuie și la cine trebuie.
Spune-mi despre unii că fac AdWords pentru că lucrează într-o companie cu bugete de mii și mii de euro pe lună. Natura specialistului se vede și acolo, dar într-o mică parte. În schimb, atunci când nu dispui decât de 500 de RON buget de AdWords, cunoștiințele tale medii te ajută atunci? Nu cred. Atunci te ajută certificarea pe care o ai. Și atunci vezi dacă acei 500 RON băgați în reclamă se merită sau nu.
Ducem o lipsă acută de informare a oamenilor de afaceri în România. Eu declar public, că nu cred în site-urile de concurs blogosferic pentru obținerea de backlink-uri. Și se pare că nici Google nu o să mai stea cu privirea uitată în altă parte la astfel de metode de link building. Se va pune foarte mare accent pe E-A-T.
S-au dat, dacă veți citii postarea de pe Facebook, mai multe exemple. Razvan Bucur a pomenit despre sfatul unui specialist care i-a recomandat alte produse de proteine pentru nevoile sale. S-a pomenit chiar și despre un Ferrari. S-a cam abătut pentru moment discuția de la subiect, dar revenind, și ca o concluzie, reclamă fără SEO nu este întotdeauna adevărată și vice versa.
AdWords se face și fără SEO, și SEO se face și fără AdWords. Dar în schimb dacă pornești cu o sumă de investit inițial în AdWords, cu o campanie setată ok, poți obține un profit astfel încât să existe rulaj. 30% din profitul net se duce către AdWords, acești 30% îmi vor aduce un profit de 150% și uite așa se rulează eficient banii, dacă ai un specialist.
În schimb, SEO dacă ai pus un link unde nu trebuia, la cine nu trebuia, ai cam pus-o și cu greu te mai redresezi și ca să fi din nou pe prima pagină, ghici la cine apelezi, exact la AdWords sau la un specialist SEO care îți va face o campanie pe mii de bloguri care te va scoate din sandbox!
Neștiința, bat-o vina!
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-103532497-5569-66e39a2e1d625' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=13.8#blog_id=103532497&post_id=5569&origin=damianirimescu.ro&obj_id=103532497-5569-66e39a2e1d625&n=1' data-name='like-post-frame-103532497-5569-66e39a2e1d625' data-title='Apreciază sau republică'><h3 class="sd-title">Apreciază:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Apreciază</span></span> <span class="loading">Încarc...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
„într-o companie cu bugete de mi și mii de euro pe lună.” și „Atunci te ajută certificarea care o ai. ”…
corect, neștiința, bat-o vina!
Mulțumesc de atenționare, greșeli corectate!