O Călătorie Cu HYPERION, Un Adevărat „Titan”

Anul trecut în Craiova s-au auzit zvonuri despre reînceperea producției de locomotive și trenuri, asemenea unei păsări Phoenix. Nu știu dacă cei de la Softrans când au decis să-și numească bijuteria (pentru că așa este, o bijuterie românească), au știut ce înseamnă Hyperion.

Călătoria a început în momentul în care mi-am rezervat biletele online. Biletele se pot rezerva și la telefon la numărul de 0351.431.512 sau 0742.018.798 de luni până vineri între orele 10:00 – 18:00. De reținut faptul că online nu se pot rezerva mai mult de 4 locuri/adresă de email.

Mi-am scos la imprimantă confirmarea rezervării primite pe mail pentru a arăta personalului Softrans dovada rezervării. Dacă nu aveți o imprimantă, nu este nici o problemă, se poate arăta o copie și de pe smarphone.

„Hyperion” provine din greacă, din două cuvinte „hyper” însemnând „peste”, „deasupra” și „iôn”, însemnând „a merge”. Astfel „hyperion” înseamnă „a merge deasupra”. Poate că ei nu au știut că atunci când vor numi trenul „Hyperion” îți vor arăta pe față intențiile și anume de a fi deasupra tuturor.

Hyperion - Vagonul
Hyperion – Vagonul

Și pe bună dreptate, în momentul în care urci pe treptele gării din Craiova și observi pe linia 1 că trenul este deja garat, ai un sentiment că te pregătești să urci într-o altă dimensiune, cea normală . Chiar dacă ora este 5:30 dimineață și un ger cumplit afară, parcă am avut alt sentiment atunci când am văzut trenul. O pată de culoare, care îl diferenția față de oricare alt tren. Ne-am grăbit să urcăm în tren, am avut în vagonul 3. Încă de când am urcat am putut simți temperatura de 22 de grade. Scaunele au fost spațioase, generoase pentru oameni înalți care sunt obligați să stea chirciți și să-și obosească picioarele în acest mod.

Este 5:45 și deja Hyperion pleacă. Dacă nu aruncam un ochi pe fereastră să pot vedea mișcare, nu cred că aș fi putut să-mi dau seama că am plecat de pe loc. Poate că încă nu eram treaz complet, dar mai încolo, după Videle am realizat cât de lină poate fi călătoria cu Hyperion.

Hyperion Sau Cum Să Te Simți În Altă Țară

Am călătorit cu trenul în Italia și am putut observa cum este să călătorești cu trenul în afară. Altfel de oameni, altfel

Hyperion - Personal Amabil
Hyperion – Personal Amabil

de tren, civilizat, curat și personal amabil. Mare mi-a fost mirarea când a venit momentul să plătesc călătoria. Controlorul ne-a salutat, ne-a zâmbit și ne-a vorbit frumos. Am râs și chiar am zis și câteva bancuri.

Mi s-a spus cu drag de câte ori trenul Hyperion este arhiplin, iar unii aleg să stea în picioare cu drag, chiar dacă locurile nu mai sunt disponibile. Acum, dacă stau un pic și mă întreb, de câte ori mi-a zis un controlor al CFR că nu mai sunt locuri disponibile? Niciodată, chiar am mers odată în picioare și am mers de la București spre Craiova, țeapăn. Am considerat atunci un moment oportun de a putea sta într-o stare de meditare.

Parcă toate noțiunile despre nași și trenuri CFR se destrămau, unul câte unul. Parcă altfel mergi cu un om care te respectă și îți zâmbește, parcă banii pleacă din mâna ta cu drag și nu cu înjurături printre dinți.

Toaleta, Un Loc Unde Chiar Îți Poți Face Nevoile

Puteți râde dar de câte ori nu ai fost într-o toaletă a unui tren CFR și ți-au dispărut toate nevoile? Mai bine aștepți decât să faci într-un asemenea loc. Aș putea spune că CFR a putut inventa shit-marathon sau cum să alergi după o toaletă cât de cât decentă astfel încât să nu-ți fie frică să-ți faci nevoile?

Hyperion Toaletă
Hyperion Toaletă

Hyperion este dintr-o altă lume, toaleta în momentul în care deschizi ușa poți spune cu siguranță că așa ceva nu ai mai văzut. O oglindă imensă, pregătită să facă față oricărei domnișoare cu apucături de selfieuri în oglindă. O toaletă curată și un mesaj scris imens pe un perete „Vă rugăm să nu aruncați gunoaie în WC”.

Cât se poate de direct și la obiect. Probabil că până ajungem la un nivel de civilizație dorit de mulți dintre noi, trebuie să vorbim și să educăm pe o limbă pe care toți o pot înțelege.

Toaleta oferă și un aparat de uscare a mâinilor cu afișaj electronic. Astfel încât să știi cât durează până să ți se usuce mâinile. Acest lucru chiar m-a surprins plăcut.

Fără Vagon Restaurant, Ci Autoservire

Chiar dacă nu există un vagon-restaurant, Hyperion oferă două automate, unul pentru cafea și unul pentru cornuri și

Hyperion - Tonomat Suc și Cornuri
Hyperion – Tonomat Suc și Cornuri

sucuri. Mă așteptam ca prețurile să fie undeva între 4 și 7 RON pentru cafea și cornuri cu ciocolată.

Prețurile însă sunt foarte mici, de la 1 RON cafea și nes până la 2.5 RON sucul. Prețuri foarte mici și adecvate, studențești chiar.

Singura problemă de care m-am lovit a fost faptul că mi s-a blocat automatul de suc și corn. Aveam ocazia să mă duc la controlor (chiar scria în paranteză „Naș”) și să le spun că mi s-a blocat sucul și puteau să deschidă ușa, pentru că aveau cheie la tonomat și să-mi dea sucul.

Nu știu ce anume m-a determinat să nu îl chem pe controlor, poate că rușinea de a i se fi blocat sucul în tonomat sau poate că la prețul de 2.5 ron sucul mi s-a părut chiar o risipă de timp și de efort, de aceea am mai băgat alți 10 lei și am mai luat și cornuri și sucuri.

 

Ce trebuie să știți este că aceste tonomate nu oferă rest. Cel mai bine ar fi să aveți bani exacți pentru ceea ce doriți.

 Cum Să Te Lași Vrăjit De Peisaj

Hyperion - Cabina
Hyperion – Cabina

Vă dau un pont, dacă aveți un blog și călătoriți cu această bijuterie de tren, duceți-vă la oricare controlor și spuneți-le că vreți să faceți un articol despre Hyperion și o să vă lase să vă duceți în cabina conductorului de tren pentru a putea face poze și evident să și filmați.

Am făcut acest lucru și am putut afla o poveste absolut minunată, despre acest tren. Până pe 1 ianuarie 2015, Softrans plătea 2 euro pe km drept închiriere a liniilor de căi ferate. Viteza maximă cu care a mers a fost de 176 pe tronsonul București – Constanța.

Și tot din video, dacă sunteți atenți puteți afla un spoiler mare pentru fanii trenurilor, dar și a călătoriilor cu Hyperion.

Cabina este absolut superbă, chiar am putut să observ cum este afișată temperatura în fiecare vagon și cum poate fi setată aceasta prin cerere directă către biroul de la Softrans.

Dacă unii dintre voi se întreabă dacă cumva acele camere de supraveghere din tren merg, vă dau răspunsul: da, merg și se vede tot, plus că se înregistrează, deci încă un motiv de siguranță oferit de Hyperion pentru a merge cu ei.

Concluzii

Drumul de aproximativ 4 ore și jumătate efectuat cu Hyperion a fost excelent. Am simțit că trăiesc într-o altă lume, una civilizată, una normală, care ar trebui să fie tot timpul ca și stare. Economisești foarte mult timp, dacă cu un tren CFR cea mai bună variantă ca și timp este de (cu tot cu întârzieri) 5 ore și 45 de minute, iar cu un RegioTrans faci 5 ore și jumătate.

Prețurile sunt net inferioare, iar dacă aș face un raport preț/calitate, dintre toți cei trei operatori mai sus amintiți, Hyperion câștigă cu lejeritate. Pentru banii pe care îi plătești, beneficiezi de un personal amiabil, pregătit să-ți însenineze ziua cu o glumă, cu un râs, o cafea la un preț mic dar excelentă și cu un tonomat pentru autoservire doar atunci când simți că ai nevoie.

Călătoria este relaxantă, ai ocazia să privești un peisaj absolut fantastic, nu ești zgâlțâit și nici deranjat de frâne puse brusc.

Beneficiezi de Wireless gratuit (din surse sigure, se pare că netul este oferit de cei de la Orange), cei drept atunci când există semnal. Încă nu știu sigur de la ce operator se oferă internetul, dar este unul chiar decent, bine acum să nu te aștepți să downloadezi nu știu ce filme de pe torrent 😀

Cu un astfel de ambianță, parcă și pasagerii sunt altfel.

Vă doresc călătorii sigure și cât mai plăcute.

38 thoughts on “O Călătorie Cu HYPERION, Un Adevărat „Titan””

  1. În final s-au dovedit și ei neserioși. Au anulat trenul fără să anunțe și nu au dat nici măcar un mail (deși aveau datele din rezervare), ba nici la telefon nu au răspuns. Nu îți poți pune baza în ei

    1. Odată în 3 ani să zic s-a întâmplat o chestie care poate nu a ținut de ei. Odată! Și au anunțat pe Facebook cât și pe site că sunt probleme de circulație pe 9 și 10 august. Hai să nu etichetăm repede „neserioși” nu sunteți de acord. Da, au făcut o greșeală să nu anunțe extinderea necirculației, cu asta sunt de acord, dar să-i etichetăm instant „neserioși”. Oamenii învață pe parcurs și cu siguranță acest lucru se va reflecta în calitatea serviciilor de comunicare cu publicul.

      1. Au anuntat pe facebook ca nu mai circula pe Bucuresti – Constanta. Nu a mai circulat nici pe Bucuresti – Brasov. Si e de neacceptat ca nu au anuntat lucrul asta, macar pe facebook, desi stiau cu mai bine de 5-6 ore inainte ca nu o sa mai mearga. Pentru asta pot sa-i cataloghez ca neseriosi.

        Bine, daca nu te deranjeaza ca mergi in gara si… ramai acolo, e ok. Si mie imi plac trenurile dar cand am planuri sa merg cu unul astept ca macar sa vina sa ma ia.

        1. Recent am auzit că trenul de la CFR de la Mangalia spre Arad a făcut 24 de ore. Deci s-a întâmplat și la case mai mari, iar cei de la CFR sunt neserioși cu ștate vechi. Am explicat că nu am fost de acord cu faptul că nu au anunțat că nu mai circulă trenul, pentru că am avut o persoană – cumnata mea, care trebuia să ia Hyperion-ul și noroc că am îndemnat prin telefon să-și ia la alt tren. Urgent. Căci altfel, da stătea în gară și vedea trenurile cum vin și pleacă și Hyperion-ul nu mai ajunge.

          Dar din nou, reiterez cele spuse, să-i catalogăm neserioși mereu mi se pare deja o exagerare.

  2. Bun, referitor la trenul hyperon. Trebuei să recunosc că este un mare progres tehnologic pentru România, dar România rămâne o ţară în care multe lucruri s-au adoptat neavând o bază vorbim aici de ,,Teoria formelor fără fond”. Trebuie totuşi să ai măcar o linie de 200 km/h în Europa şi România. Totuşi suntem în 2015, nu în 1950. Nu înţeleg de ce producătorii detrenuri produc trenuri mai nou necompartimentate, este mai intim şi nu este gălăgie ca într-un tren normal comun. Eu prefer trenul compartimentat clar. Nu îmi plac cele comune să stai în nasul şi gura tuturor plus să auzi vorbe în tot vagonul. Dar, întorcându-ma la trenul hyperon, puteau să-l facă compartimentat, se putea dacă existae voinţă şi dorinţă. Cât despre curaţie, n-am ce să comentez este un tren european.

    1. Totul tine de costuri. Compartimentarea duce la cresterea costurilor de constructie si exploatare. In plus, prin eliminarea compartimentarii se inlesneste supravegherea calatorilor si cum romanilor le este mai usor sa fie nesimtiti intr-o relativa intimitate, prin eliminarea compartimentarii creste posibilitatea ca acestia sa fie ceva mai civilizati.

      1. Nu știu ce să zic, consider că la anumite persoane, nesimțirea este un mod de viață. Cu sau fără compartimentare, ei vor fi nesimțiți în continuare.

        Totuși, asta nu mă împiedică pe mine să reflect la ceea ce ai zis și la posibilitatea ca ceea ce zici să fie adevărat.

  3. Fain articolul , mai ales cab view-ul… O mica precizare totusi, viteza maxima de 176 km/h a fost atinsa in poligonul de la Faurei, pe Bucuresti-Campina are 140 iar pe Bucuresti-Constanta este 160 ca si cele 4 trenuri ale CFR.Astept si reportajul cu cei de la Regiotrans-sunt curios daca te lasa in cabina-care au aceleasi tarife si timpi un pic mai mari datorita opririlor mai dese.Iar comparatia cu CFR-ul pe aceasta ruta nu are rost deoarece ei nu au tren direct, daca vrei sa faci undeva la 4 ore cu schimbat in Bucuresti Nord , trebuie sa pleci la 3 din Craiova.Iar despre curatenia si civilazatia dintre trenurile celor 2 companii-si mai e mult pana cand o companie va face concurenta reala CFR-ului- e data de calitatea calatorilor. Daca aici toata lumea avea bilet, in cele 14(cred) trenuri ale CFR dintre Bucuresti si Brasov sunt cel putin 200 de blatisti, care daca nu platesc nici nu sunt interesati sa arunce gunoiul la cos sau sa urineze in WC…

    1. Într-adevăr, așa ai dreptate. Dar aș dori totuși să ne uităm și la o astfel de comparație, cea dintre controlorii celor 2 companii CFR și SofTrans. De multe ori mi s-a întâmplat să observ în tren CFR cum nașu’ aduna oamenii și le cerea el însuși bani, deci nu greșesc când spun că ei încurajează blatiștii, pe când la SofTrans situația este total diferită.

      Nu pot spune că diferența de calitate este dată de călători. Sunt aceeași călători și de-o parte și de alta. Comportamentul lor este dictat în mod direct de condițiile oferite în prețul plătit de ei. Nu crezi?

      1. Depinde de tren.Nu poti compara un tren regio de Titu cu IC de Budapesta(cel care pleaca din Brasov).In momentul cand Softransul va avea opriri in Buftea, Crivina,Peris situatia va fi alta.Si daca inca esti in Campina vino spre Bucuresti cu R3008 sa vezi ca si CFR ofera conditii de calatorii bune, dar urcarea anumitor categorii sociale in statiile sus mentionate face ca garnitura sa ajunga la destinatie plina de peturi, coji de seminte si cu scaunele taiate si mazgalite.De prisos sa mentionez daca respectivii platesc biletul.Si cred ca si Softransul diferentiaza categoriile de calatori…vezi cu ce garnturi circula spre Motru :).

  4. Superb materialul video!! Peisajul de iarnă a fost de-a dreptul… pur și simplu. Vorba ta, era bine să fi pus un tren pe ruta Iași – București – Timișoara… pentru ca mai mulți călători să poată să se bucure de serviciile ireproșabile ale Softrans.

    1. Iași este unul dintre orașele pe care mi le-aș dori din tot sufletul să le văd în viitorul apropiat.
      Și dacă o să am posibilitatea să văd Iași-ul cu Softrans, atunci chiar o să fie o călătorie extraordinară și plină de povești, pe care, cu siguranță aș povesti-o tuturor!

  5. Îţi dau dreptate! Este o experienţă plăcută. Personalul acesta mi-e cunoscut din călătoriile la Bucureşti şi m-am înţeles foarte bine cu domniile lor, am râs, am şi glumit. Nici nu ştiu când am ajuns la Bucureşti pentru că drumul a fost lin, rapid, confortabil şi mi-am putut folosi la maximum iPad-ul datorită prizelor inspirat montate şi a internetului. Preţul de numai 20 de lei până la Bucureşti, pentru studenţi şi 22.5 lei până la Braşov respectiv Constantă, vară, este atât de modic pentru ceea ce oferă încât nu îţi vine să crezi.
    P.S. Astept si articolul despre RegioTrans cu care am calatorit pana la Brasov. 😀

  6. Despre comparatii la trenuri nu putem uita perspectiva transportului de masa, de exemplu comparati capacitatea CFR, RT, SFT din Brasov duminica la ora 14-16, cand pleaca din Brasov vreo 1200 si ceva de persoane, plus alte 1800 din parcursul spre Bucuresti…

      1. Ideea despre capacitatea de transport e sa nu ne lasam imbatati cu apa rece si cu vise….In Hyperion incap 200 de calatori (norocosi) din cei 2-3000 cati circula duminica spre Bucuresti….Probabil in timpul saptamanii mai putini asa cum am vazut la sosirea in Bucuresti….
        Despre planurile de a mai avea 3-4 trenuri in viitorul apropiat as vrea sa vad in Romania operatorul minune care are puterea sa cumpere 5 trenuri din astea, moderne, in conditiile in care la pretul 5 milioane de dolari (parca atat costa Hyperion?) la numarul de locuri (200) si pretul actual al biletelor (probabil mediu de 25 de lei pe Buc-Bv respectiv Buc Cv) cred ca incaseaza 5 milioane de dolari in 3-4 de ani l gradul curent de ocuparel? Ca sa nu mai spunem de cheltuielile de exploatare si dobanzi la creditul de cumparare. Cred ca Hyperion, ca si Desiro la vremea lor sunt mai mult o chestiune de imagine, decat de transport eficient (nu mai spunem de starea liniilor, etc). In rest buna prezentarea ta, am mers cu el, e un tren decent, nu inteleg d ece nu circula ca IR:)

        1. Salut George și mă bucur că ți-a plăcut articolul despre Hyperion. Cât despre capacitatea de transport relativ mică a trenului, pot spune doar atât. În mare parte a călătoriilor (mai sunt și câteva care merg aproape pline), de fiecare dată sunt și călători dispuși să meargă în picioare, doar pentru condițiile mult mai bune din tren și evident prețul relativ mic față de concurență.

          Într-adevăr, costurile sunt foarte mari și amortizarea investiției durează. Dar durata acesteia se poate micșora prin diverse programe de advertising. Spațiile oferite pentru publicitate sunt imense, vizibile și evident încântătoare (să nu uităm că din weekend-ul acesta, Ciuc oferă câte o doză de Ciuc Radler fără alcool pentru fiecare pasager în parte).

          Acumulate cu prețul biletelor + banii din campanii publicitare rezultă, cel puțin la nivel teoretic, o durată mai mică de 4 – 5 de amortizare a investițiilor.

          Cât despre faptul că nu circulă în regim de IR, pot presupune doar, că se merge în regim de Regio pentru a putea oferi aceste prețuri mici. Și asta este doar o părere de a mea, nicidecum o poziție oficială.

          În rest, să ne auzim cu bine 😀 și îți mulțumesc pentru vizită 😀

    1. SOFTRANS sa mai cumpere cateva automotoare. Sa intre si pe alte rute pe care NU sunt trenuri private si CFR CALATORI isi bate joc de pasageri : Craiova – Timisoara, Craiova – Deva.

  7. Superb articol! Am mers cu Hyperion si iti dau dreptate, este o experienta placuta. Nu stiam ca bloggerilor li se dau voie in cabina si pot face poze. Data viitoare am sa incerc si eu asta. Abia astept si articolul despre RegioTrans!

  8. Fiind iubitoare de trenuri, m-am indragostit de Hyperion! Iar acest articol si videoclip descriu perfect o calatorie cu un asemenea tren..Bonusul, front view, pe care putini au sansa sa -l vada live! Multumesc Razvan!

  9. Intr-adevar conditii mult mai bune, daca ar fi si la ceilalti macar pe jumatate… Dar zi, te rog, si de rezervarile locurilor online, parca nu vazui nimic in articol. Ce-i drept asta ar avea un minus din partea mea, caci ultima data cand am facut o astfel de rezervare am avut de furca la fata loclui din cauza doublebooking-ului. Sa zicem ca ii iert de data asta, ca or fi si ei la inceput, or mai lucra la asta.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: